ללמוד ולעבוד בתחום – טייסים

מידע על לימודי תעודה – טייסים 
קורס לרישיון טיס פרטי:

רקע כללי:

רישיון טיס פרטי הוא כבר לא עניים לעשירים בלבד. ישראלים רבים עוברים את הקורס ומשתמשים ברשיון להטסת חברים, ולעריכת סיורים שמימיים בארץ ובארצות קרובות, כגון קפריסין, ירדן ותורכיה.
הם יכולים גם לעבוד איתו בחברות תעופה קטנות. זהו רישיון בינלאומי המהווה שלב…

מידע על לימודי תעודה – טייסים 
קורס לרישיון טיס פרטי:

רקע כללי:

רישיון טיס פרטי הוא כבר לא עניים לעשירים בלבד. ישראלים רבים עוברים את הקורס ומשתמשים ברשיון להטסת חברים, ולעריכת סיורים שמימיים בארץ ובארצות קרובות, כגון קפריסין, ירדן ותורכיה.
הם יכולים גם לעבוד איתו בחברות תעופה קטנות. זהו רישיון בינלאומי המהווה שלב ראשון בדרך לקורסים מתקדמים יותר עד לקברניטות בחברות תעופה. אתם יודעים – השמיים הם הגבול.
תנאי קבלה:

- גיל מינימום – 17 מקסימום – אין הגבלה.

- מצב רפואי: ככלל, נדרש מצב בריאותי כללי תקין, המאושר אצל רופא תעופתי. משקפיים, למשל, אינם שוללים, ככלל, את האפשרות ללמוד לטוס.

- תעודת יושר: אישור מן המשטרה על כך שאין בעברך הרשעות קודמות.
תכני הלימוד:

- במהלך הקורס תלמדו נושאים עיוניים ומעשיים במקביל.
הלימוד המעשי:

על מנת לגשת למבחן המעשי נדרש מינימום של 40 שעות טיסה.

הלימוד המעשי מתחיל בטיסת היכרות, ולאחריה מתחילה סידרת טיסות אימון להכרת כלי הטיס ולימוד הטסתו.
לאחר 12 שעות טיסה (מינימום) יגיע תורה של טיסת הסולו הראשונה שלך ובסיומה תזכה לזובור – דלי גדוש מים שישפך על פדחתך. השלב הבא בלימודים כולל את הניווטים. בתחילה עם מדריך ולאחר מכן טיסות של סולו ניווט.

בכך יסתיים, למעשה, לימוד הטיס המעשי. כל שייוותר לך – מספר שעות טיסה כדי להתכונן היטב לבחינה המעשית, הנעשית על ידי בוחן של מינהל התעופה האזרחית. עברת את הבחינה – את/ה טייס/ת.
הלימוד התיאורטי:

קורס הטיס העיוני מורכב משבעה מקצועות:

חוקת טיס – החוקים הבסיסיים לטיסה בארץ ובחו"ל.
ספר מטוס "סגור" – הכרת נתוני המטוס ומגבלותיו.

ספר מטוס "פתוח" – הכרת מערכות המטוס, משקל ואיזון.

ידיעה טכנית – הבנת העקרונות הבסיסיים של התעופה, מבנה מטוס ואווירונדינמיקה

מטאורולוגיה – הכרת מערכות מזג אוויר, אקלים רוחות ועננים בישראל ובעולם

נווטות – עקרונות הניווט והתמצאות מרחבית, מהמוצא ליעד, באמצעות מפה ומיכשור

רדיו טלפון – הכרת מכשירי הקשר במטוס ונהלי וחוקי תקשורת הרדיו – בישראל ובעולם.

רקע כללי:

לאחר שהפכת בהצלחה לטייס מן המניין, מומלץ לפתח את כישורי הטיס בעזרת קורסים מתקדמים שיהפכו אותך לחיית טיסה אמיתית.

תכני הלימוד:
קורס הגדר לטיסות לילה:
הקורס (הכולל 3 שעות טיסה לקבלת הגדר ב-CTR (תחום השדה) ו- 10 שעות טיסה להגדר כלל ארצי), מאפשר לטייס להטיס מטוסים בלילה. בכך נוספת היכולת ליהנות מן הנוף המיוחד והשונה הנשקף מהמטוס בשעות החשיכה.

קורס לניווט בגובה נמוך:

הקורס כולל לימוד מעשי ועיוני במקביל. בחלק העיוני חוזרים על תיאורית הניווט האווירי עם תוספות חיוניות לניווט נמוך. החלק המעשי כולל ניווט צפוני, ניווט דרומי וניווט נוסף שנבנה עם המדריך האישי.

טיסות לחו"ל:

תדרוכים מפורטים לנהליי הכניסה והיציאה של מדינות האיים הקרובות והסברים על הכרוך בטיסה מעל הים, יאפשרו לך לטוס מחוץ לגבולות המדינה.

קורס להגדר מכשירים:

זהו קורס המשך לרשיון טיס פרטי. רשיון הגדר לטיסת מכשירים מאפשר למחזיק בו להטיס את המטוס בתנאי מזג אוויר וראות קשים, שאינם מאפשרים קשר עין עם הקרקע.
הטיסה מתבצעת תוך הסתמכות על מכשירי המטוס בלבד. הקורס משדרג את הרמה המקצועית ואת כישורי ההטסה של הטיס.

קורס לרישיון טיס מסחרי:

רשיון הטיס המסחרי מאפשר לטייס להטיס בשכר נוסעים, מטען, רדיו, צילום ועוד. מלבד זאת – הקורס מעלה את רמתו המקצועית של הטייס באופן מהותי.

קורס רב מנועי:

ההגדר, הפשוט יחסית, הכולל 10 שעות הסבה בלבד, נותן בידי המחזיק בו להטיס מטוסים בעלי יותר ממנוע אחד.
 
מידע על לימודים אקדמיים – טייסים 
הנדסת אווירונאוטיקה וחלל B.sc:רקע כללי:
במהלך הלימודים תוכשרו לעסוק בפיתוח, תכנון ובקרה של מערכות מוטסות הכוללות : מטוסים מאוישים ולא מאוישים.
מסוקים, טילים, מערכות נשק, מנועים סילוניים, מנועים רקטיים, מתקני שיגור ולוויינים. במקביל תלמדו לעסוק בפיתוח התשתית של מדעי התעופה והחלל כחלק ממדעי ההנדסה.

תכני הלימוד:
כתלמידי הנדסת אוירונוטיקה וחלל תתנסו בניסויי מעבדות, תלמדו כיצד לפתח תוכנות מחשב בתחום, וכיצד לתכנן מערכות או לנהל פרוייקט בתחום של הנדסת אוירונוטיקה וחלל.

אפשרויות תעסוקה:
הבוגרים מאיישים תפקידים בכירים גם בתעשיות שאינן אוירונאוטיות, כמו : אלקטרו – אופטיקה, מחשבים, הנדסה ביו-רפואית, רובוטיקה, הנדסה ימית ועוד.

 
>מידע על המקצוע – טייסים 
אמרה מפורסמת טוענת ש"הטובים לטייס", ואכן כדי להיות טייס עליך למלא דרישות רבות. על טייס להיות בעל בריאות תקינה, בעל כושר ניווט, לדעת לקבל החלטות במהירות, בעל יכולת לימוד והבנה טכנית, וכמובן אחראי.
ניתן לקבל רשיון טייס בארץ לאחר שעוברים קורס עיוני ומעשי. בסוף הקורס נבחנים הטייסים לעתיד במספר נושאים כמו רדיו וטלפון, מטאורולוגיה, ניווט ועוד. את המבחנים עורך מנהל התעופה האזרחית ומשרד התקשורת.
מרבית הוצאות הלימוד הן על שעות הטיסה. עלות כל התהליך כולו עד לקבלת רשיון הטייס יכול להגיע ל-40-50 אלף ₪.
אפשרויות התעסוקה בארץ בתום הקורס מצומצמות אך השוק העולמי פתוח בפני הטייס הישראלי, ועליו רק לעבור מספר בחינות עיוניות ומעשיות המותאמות למדינה בה הוא חפץ לעבוד. בארץ אפשרויות התעסוקה של טייסים הן בתפקידי טייסי תיירות, ריסוס, ותעבורה.

הפוסט הזה פורסם בתאריך לימודי קורס טייס מתקדמים. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>