ללמוד ולעבוד בתחום – כלכלן

מידע על המקצוע – כלכלן 
 כלכלנים:

כלכלנים לומדים את החוקים והכוחות שמפעילים את השוק כדי להבין ולחזות שינויים בתחומי הכלכלה.

נגיד בנק ישראל, למשל, הוא שקובע אם הריבית של כולנו תעלה או תרד, בהתאם לתחזיותיו הכלכליות המבוססות על ניתוח המצב הכלכלי הנתון. לפי הכרזותיו, עלולה הבורסה ליפול או לעלות ומשכורתנו החודשית יכולה להשתנות. כלכלנים…

מידע על המקצוע – כלכלן 
 כלכלנים:

כלכלנים לומדים את החוקים והכוחות שמפעילים את השוק כדי להבין ולחזות שינויים בתחומי הכלכלה.

נגיד בנק ישראל, למשל, הוא שקובע אם הריבית של כולנו תעלה או תרד, בהתאם לתחזיותיו הכלכליות המבוססות על ניתוח המצב הכלכלי הנתון. לפי הכרזותיו, עלולה הבורסה ליפול או לעלות ומשכורתנו החודשית יכולה להשתנות. כלכלנים חוקרים כיצד אנשים משתמשים במשאבים שונים, מה הם נוהגים לקנות ומתי.

לשם כך, הם לומדים מחקרים של כלכלנים אחרים ומכינים מחקרים משל עצמם.

קיימים תחומי התמחות רבים של כלכלנים, ביניהם – מזון, דירות, אנרגיה, תעסוקה ועוד.

כלכלנים אוספים מידע רב בעזרת אסיסטנטים באקדמיה או בעזרת משרדי ממשלה שמעבירים להם מידע, אותו הם מעבדים בעזרת תוכנות מחשב ולבסוף מגיעים למסקנות בעזרת תיאוריות וחישובים מתמטיים.

יש כלכלנים חוקרים שמפתחים תיאוריות שמטרתן לסייע לחברות, לממשלות ולארגונים שונים ומרצים על התיאוריות האלו בכנסים שונים.
 

קריירה בחשבונאות וכלכלה:

כאן דרושים אנשים אנליטיים בעלי יחס חם למספרים, לטבלאות על גבי טבלאות של דוחות כספיים ולקריאת האותיות הקטנות בחוזים.

אלו שמבינים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים: בחוזה השכירות שלכם, בתלוש המשכורת, במספר המוצרים שנקנו ונמכרו בשעה, בהיסטוריה הבריאותית שלכם שתחזה את הריסק של פוליסת הביטוח ועוד. מצד שני, למרות העבודה השחורה, מי שקרוב לכסף ומבין את מהלכיו טוב כמו בעלי המקצוע האלו, רוב הסיכויים שיצליח להתקדם מבחינה כלכלית, שלא בבחינת הסנדלר שהולך יחף.

 
 
מידע על לימודים אקדמיים – כלכלן 
תואר ראשון בכלכלה B.A :
 

רקע כללי:
קודם כל, כדאי שתדעו שבשנת 2003 שישה מתוך עשרת השכירים העשירים בישראל היו כלכלנים בהכשרתם. לימודי כלכלה לתואר ראשון יקנו לכם ידע עיוני וכן כלים מעשיים לניתוח, הבנה ופתרון בעיות כלכליות.
במהלך הלימודים תכירו את מגוון תחומי הכלכלה, ברמת המשק הלאומי וקשרי המדינה (מאקרו-כלכלה) עם מדינות אחרות וכן ברמת החברות והצרכן הבודד.
הכלכלה עוסקת בבעיות הקשורות לסיפוק הצורך האנושי למוצרים או שירותים, ובהקצאת משאבים מוגבלים בצורה המאפשרת תפוקה אופטימאלית. ניתן ללמוד כלכלה במכללה או באוניברסיטה. אתם תלמדו, בין היתר, על דרכי ההתמודדות של המדינה והצרכנים עם בעיות כמו אינפלציה, אבטלה, מיתון, שערי חליפין, מדיניות מחירים, סחר בינלאומי, סטטיסטיקה וניתוח סטטיסטי ועוד.
מטרת התכנית היא להקנות לכם מערכת מושגית, כלי חשיבה וידע כדי להבין ולנתח לעומקן תופעות כלכליות.
בעקבות פריחת המשק הישראלי נוצר ביקוש גדול לעובדים בעלי ידע כלכלי ופיננסי המסוגלים להפעיל מערכות מידע מתקדמות.
אחד המאפיינים של לימודי הכלכלה לתואר ראשון הוא רמת הלימודים הגבוהה והמבחנים הקשים (בעיקר במתמטיקה) לאורך השנה הראשונה, המיועדים לסנן את כמות הסטודנטים להמשך התואר.

ניתן ללמוד את התואר במגוון רב של מכללות ובאוניברסיטאות.
בחלק מן המוסדות, לומדים כל תלמידי החוג לכלכלה במסלול הדו – חוגי בשנה א' . בשנת הלימודים השנייה בוחרים התלמידים, העומדים בתנאי המעבר הדרושים, בין מסלול לימודים חד – חוגי לבין מסלול דו – חוגי .

ניתן לבחור בין תכניות לימודים משותפות בכלכלה ובמשפטים, בכלכלה ומדעי המחשב ובכלכלה ומתמטיקה מפורטות בהמשך .
סטטיסטיקה, כלכלה פוליטית ומדיניות מוניטארית – הם רק חלק מהמבחר האפשרי של מסלולי התמחות.

מסלוליהלימוד:

חד-חוגי מורחב : משלב לימודים בכלכלה עם לימודי חטיבות (חטיבה אחת מורחבת או שתי חטיבות רגילות) שהן תכניות לימוד בחוגים אחרים. מטרתה להרחיב ולהעמיק את ההכשרה העיונית והיישומית בתחום הכלכלה, והיא מומלצת לאלה המתכוונים להמשיך בלימודיהם לתואר גבוה בכלכלה.
 

דו-חוגי : משלב לימודים בכלכלה עם לימודים בחוג נוסף, בפקולטה למדעי החברה או מחוצה לה.

דו-חוגי מובנה: משלב לימודים בכלכלה עם לימודים בחוג נוסף לפי תכנית מיוחדת, ניתן למצוא את הצירופים הבאים: כלכלה-ניהול, כלכלה-חשבונאות, כלכלה-מדעי המחשב, כלכלה-מתמטיקה, כלכלה-סטטיסטיקה וכלכלה-משפטים.

מגמות במסלול הדו-חוגי:
 

מגמה למינהל עסקים – הרחבת ההכשרה המקצועית בנושאי כלכלת עסקים, ניהול, שיווק ומימון. בנוסף על הקורסים המשותפים לכל תלמידי המסלול הדו-חוגי, כוללים הלימודים במגמה נושאים כגון: חשבונאות, תמחיר, שיווק ומימון.

 
מגמה לחשבונאות: שילוב לימודי חשבונאות ומשפט עסקי עם לימודי כלכלה.
הלימודים כוללים גם נושאים החופפים את הבחינות המקצועיות של מועצת רואי חשבון, אך אין הם מקנים תואר נוסף על ב"א בכלכלה.
תלמיד המגמה אשר ישלים שנת לימודים נוספת בנושאי חשבונאות יהיה זכאי לאישור על גמר הלימודים, המקנה פטור מבחינות סופיות א' של מועצת רואי חשבון. לימודי כלכלה משולבים בלימודים עם חוג נוסף: כלכלה ומדעי המחשב, כלכלה ופסיכולוגיה, כלכלה ופילוסופיה ועוד. הלימודים כוללים קורסי חובה ובחירה בכלכלה, וכן לימודי יסוד כמותיים לסטודנטים שבכוונתם להמשיך לתואר שני בכלכלה, במנהל עסקים או בסטטיסטיקה.

לימודי כלכלה ומשפטים: תלמיד שסיים את לימודיו בחוג לכלכלה ובפקולטה למשפטים יקבל תואר בוגר במשפטים ותואר בוגר בכלכלה בתכנית המשותפת.

תכני הלימוד:

מבוא לכלכלה מיקרו א,ב, יסודות החשבונאות, יסודות הניהול, יסודות השיווק, חדו"א, סטטיסטיקה לכלכלנים א,ב, מערכות מידע ושימושי מחשב, משפט עסקי, ניהול השירות, מחשבת ישראל, מנהג והלכה. 

תיאוריות ויישומים במיקרו כלכלה א,ב, תיאוריות ויישומים מאקרו  כלכלה א,ב, יסודות המימון, מבוא לפילוסופיה של המדע.

יסודות המשטר בישראל, התפתחות כלכלית, סוציולוגיה כלכלית, התנהגות ארגונית מיקרו, תמחיר, מערכות מידע ניהוליות, מבוא לניהול משאבי אנוש, דיני עבודה, התנהגות ארגונים, יזמות בעסקים. שנה ג': סמינריונים: בעיות נבחרות בכלכלה, כלכלה עסקית, נושאים נבחרים בכלכלת הפירמה, כלכלת ישראל א,ב, כלכלה ציבורית, סמינריון בניהול, שינוי ופיתוח ארגוני, תקשורת בן אישית, ניהול התפעול, חקר שווקים.

אפשרויות תעסוקה:
כבוגרי התואר תוכלו להשתלב בבנקים, חברות היי טק, קרנות, חברות פיננסיות, חברות לייעוץ כלכלי, בבורסה ועוד.

הלימודים לתואר שני (מ"א):
הלימודים משלבים קורסים מתקדמים בתיאוריה כלכלית, כלי ניתוח כמותיים חדשניים ומקצועות יישומיים בתחומים רלוואנטיים. התכנית נועדה להכשיר כלכלנים למחקר ולתפקוד בתחומים שונים של הפעילות המשקית.

הפוסט הזה פורסם בתאריך לימודי כלכלה. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>