ללמוד ולעבוד בתחום – מנהל משאבי אנוש

מידע על המקצוע – מנהל משאבי אנוש 
מנהל משאבי אנוש:
כוח האדם, או במונח המודרני – המשאב האנושי, הוא הבסיס להצלחתם של כל ארגון וחברה.
ככל שהחברה תשכיל לפתח, לשמר ולהביא כוח אדם מיומן ומוצלח, כך תתקדם החברה.
ברוב החברות אחת ההוצאות העיקריות היא המשכורות. מכל הנתונים האלו ברור מדוע תפקיד…

מידע על המקצוע – מנהל משאבי אנוש 
מנהל משאבי אנוש:
כוח האדם, או במונח המודרני – המשאב האנושי, הוא הבסיס להצלחתם של כל ארגון וחברה.
ככל שהחברה תשכיל לפתח, לשמר ולהביא כוח אדם מיומן ומוצלח, כך תתקדם החברה.
ברוב החברות אחת ההוצאות העיקריות היא המשכורות. מכל הנתונים האלו ברור מדוע תפקיד מנהל משאבי האנוש הוא תפקיד כל כך מרכזי וחשוב.
מנהלי כוח אדם אחראים על סינון המועמדים לתפקידים בחברה בעזרת ראיונות, שליחתם למבחני קבלה בחברות מיוחדות.
ארגון ימי עיון לעובדים ולמנהלים בנוגע ליחסי העבודה, שמירה על תנאי עבודה נוחים ונעימים לעובד, ייצוג העובדים מול ההנהלה במשא ומתן על תנאי שכר ותנאים נוספים.
 
קריירה כמנהל עסקים:
לא לכל אחד מתאים להיות מנהל, למרות זאת רבים חולמים לנהל עסק עצמאי או להפוך למנהלים בכירים בחברה גדולה. הפלוסים הם קודם כל שכר נאה, כבוד וכוח.
אבל יש לזכור שמנהל חייב להצדיק את משכורתו הגבוהה ולהביא תוצאות בשטח מדי יום וזאת בסביבה עסקית תחרותית ומאתגרת.
אם זה בהבאת לקוחות חדשים והגדלת ההכנסות, אם זה בחיסכון בהוצאות ובהנעת עובדים, בשורה התחתונה המנהל נמדד לפי ההכנסות וההוצאות. מנהל טוב צריך לשלוט ברזי הכלכלה והאסטרטגיות העסקיות ובתורות המימון, השיווק והמס.
עליו להיות מצוין ביחסי אנוש ובעל כריזמה להנעת עובדים. בקיצור, מנהל טוב צריך להיות בעל ידע רב אך גם בעל יכולת ליישמו בשטח, כדי שיוכל לקדם את החברה.  
 
 
 
מידע על לימודים אקדמיים – מנהל משאבי אנוש 
תואר ראשון בניהול משאבי אנוש:רקע כללי:
זהו תחום העוסק בחקר המשאב האנושי בהקשר של יחסי העבודה והעובדים בארגונים שונים.
ההנחה היא שעובדי ארגון הם משאב של ממש כמו יתר משאבי הארגון ועל כן יש להבין כיצד לרתום את תכונות משאב זה לתועלת המופקת ממנו לארגון.
לימודי משאבי אנוש מכוונים לפיתוח כישורים ומיומנויות בשיטות מחקר כמותיות והיסטוריות.
מנהל משאבי אנוש בארגון חייב לדעת להשיג, לשמר ולתפעל את כוח האדם הטוב ביותר הקיים בשוק בארגון שלו, על מנת להפיק מכוח האדם הזה את התועלת המרבית לעסק.
הלימודים מקנים ידע בתחום הניהול וכלים וטכניקות עדכניות בנושאי ניהול משאבי אנוש כגון: גיוס מיון והשמת עובדים, הנעת עובדים.
שביעות רצון בקר עובדים בארגון, תגמולי עובדים, בניית תרבות ארגונית, הערכה ומשוב לעובדים, פיתוח תוכניות הדרכה לארגון ועובדיו, פיתוח מנהלים, יחסי עבודה, ניהול צוות ותהליכים קבוצתיים, קבלת החלטות בארגון והובלת שינויים ועוד.

מסלולי הלימוד:
ניתן ללמוד את התואר באוניברסיטאות או במכללות במסלול חד חוגי או דו חוגי מורחב משולב עם תחומים נוספים. חד חוגי:
תואר ראשון BA בניהול עם התמחות במשאבי אנוש.
תואר ראשון BA בכלכלה עם התמחות במשאבי אנוש.
תואר ראשון במנהל עסקים BB עם התמחות במשאבי אנוש.
לימודים משולבים ממספר מחלקות עם התמחות במשאבי אנוש: למשל תואר בוגר במדעי ההתנהגות דו-מחלקתי ו-B.A. כללי בחטיבת מינהל עסקים וכלכלה.דו חוגי:
מדעי ההתנהגות, ניהול, מדעי החברה, קרימינולוגיה, כלכלה, מדעי המדינה, מנהל עסקים,פסיכולוגיה, תקשורת ועוד.
תכני הלימוד:
מבוא לניהול משאבי אנוש וניהול קריירות, ניהול צוות ותהליכים קבוצתיים בארגון, מבוא ליחסי עבודה, מיון והערכת עובדים.
דיני עבודה וביטוח לאומי, ניהול מערכת תגמולים, ניהול הדרכה, מערכות מידע ושימושי מחשב בניהול משאבי אנוש, בעיות נבחרות בניהול משאבי אנוש ויחסי עבודה, ניהול משא ומתן עסקי, מנהיגות בארגון, פיתוח שינוי ארגוני.
תרבות הארגון, ניהול האיכות, יסודות הניהול, אסטרטגיה של חלוקת זמן בניהול, כלכלת עבודה, היבטים פסיכולוגיים בעבודת היועץ הארגוני, ניהול בסביבה בינלאומית, מנהיגות פוליטית, פתרון קונפליקטים, סדנת גישור, יזמות ארגונית, סגנונות ניהול ועוד… אפשרויות תעסוקה:
מסיימי תואר ראשון בניהול משאבי אנוש יהיו מבוקשים הן בסקטור הפרטי והן בציבורי, אם כי ניסיון הוא תנאי הכרחי להתקדמות בתחום זה.
תוכלו להמשיך לתואר שני בייעוץ ארגוני, במנהל עסקים לקורסי השלמה שונים ועוד.
 

 
>מידע על לימודי תעודה – מנהל משאבי אנוש 
קורס ניהול משאבי אנוש:רקע כללי:
גם בעידן הממוחשב אין תחליף לידע ולניסיון האנושי ולכן המשאב האנושי הוא החשוב ביותר בכל ארגון.
מסיבה זו, מחלקת משאבי האנוש בארגונים שונים הופכת לחלק אינטגרלי ואף הכרחי מעוצמת הארגון.
הקורס מקנה ידע ומיומנויות בתחום משאבי אנוש, רכישת כלים לגיוס ומיון עובדים, רכישת כלים להדרכה והעלאת המוטיבציה של העובדים, הכרת והבנת סוגיות בדיני עבודה, ניתוח מצב קיים בארגון תוך הסקת מסקנות ונתינת המלצות לשיפור. 
הקורס כולל לימוד חומר תיאורטי בצד התנסות בסימולציות מעשיות וסיור מקצועי.

תכני הלימוד:
סוגיות בתורת הארגון, גישות מתקדמות בניהול משאבי אנוש, עקרונות ניהול משאבי אנוש, האבחון הגרפולוגי, ניתוח והערכת עיסוקים.
פסיכולוגיה של העבודה, גיוס מיון וקליטת עובדים,דיני עבודה ויחסי עבודה, הנעת עובדים, מיומנויות ניהול, הערכת עובדים- שיטות וטכניקות, פרויקט מסכם, הדרכת עובדים וקידומם, פיתוח וניהול קריירות בארגון.

תעודה:
הענקת דיפלומת המוסד בסיום הלימודים מותנית בהצלחה בכל המטלות, בבחינות ובפרוייקט הגמר.

הפוסט הזה פורסם בתאריך לימודי ניהול משאבי אנוש. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>