ללמוד ולעבוד בתחום – מעצב פנים

מידע על המקצוע – מעצב פנים 
מעצב פנים:
מעצב פנים צריך לעצב חלל פנימי של מבנה באופן שיהיה נוח ומתאים לשימושם של האנשים בו.
בין אם זה משרד, קניון, בית פרטי או בית ספר, חייבת להיות התאמה מלאה למטרות המבנה.
יש מעצבי פנים המתמחים בתחום מסוים כמו בנייה אקולוגית, בניית דירות…

מידע על המקצוע – מעצב פנים 
מעצב פנים:
מעצב פנים צריך לעצב חלל פנימי של מבנה באופן שיהיה נוח ומתאים לשימושם של האנשים בו.
בין אם זה משרד, קניון, בית פרטי או בית ספר, חייבת להיות התאמה מלאה למטרות המבנה.
יש מעצבי פנים המתמחים בתחום מסוים כמו בנייה אקולוגית, בניית דירות למגורים או בניית בתים פרטיים במושבים.
המעצב מתכנן את הקירות הפנימיים, חלקים חיצוניים בשילוב עם אדריכל הבניין וגם את הרהיטים והחפצים שיכיל החלל.
מעצב הפנים הוא הבוחר את הווילונות, השטיחים, התאורה, ארונות המטבח וכלי הסניטציה, תוך כדי קבלת ההסכמה של הלקוח. עליו לדעת להסתדר גם עם הלקוחות וגם עם אנשי המקצוע- כמו חשמלאים ונגרים.
 
 
 
מידע על לימודים אקדמיים – מעצב פנים 
מסלולי הלימוד:

מסלול לתעודת מעצב פנים:
המסלול המלא משלב את כלל תחומי הלימוד הדרושים להשתלבות כמעצב פנים בקרב קהילת המעצבים.
הלימודים מורכבים מקורסי מעטפת וקורסי ליבה ומפתחים את יכולות הסטודנט בנושאי העיצוב השונים תוך שילוב בין לימודי האדריכלות לעיצוב הפנים.
הסטודנט יחווה תהליך למידה מעמיק ומקיף שיכין אותו לקראת היותו מעצב פנים רלבנטי בחברה.

מסלול דו-שנתי ערב לתעודת גמר בעיצוב פנים:
תכנית הלימודים מבוססת בעיקר על עבודת סטודיו בהנחיה אישית והתנסות מעשית, תוך גיבוי ברקע עיוני. התכנית כוללת מקצועות בסיס, מקצועות עזר ואת מקצועות העיצוב.
מטרת התכנית היא לפתוח את עולם העיצוב כולו בפני התלמיד, כדי שיכיר את עושרו וגיוונו, תוך הדגשה והתמקדות בעיצוב הפנים. התלמיד ילמד, בנוסף לידע ולמיומנות המקצועית, מהי חשיבותו ומיקומו של עיצוב הפנים בתרבות האנושית.
הוא יחדד את חוש הביקורת האסתטית שלו ואת יכולת ההתבוננות שישמשו אותו בחיי היצירה שלו.
 
 
 
>מידע על לימודי תעודה – מעצב פנים 
המעצב צריך להכיר טכנולוגיות של חומרים, לאפיין את המרחב מבחינת הפונקציונליות שלו ולהשתמש בכל הכלים העומדים בפניו כמו בארגון המרחב על מנת להביע אמירה אמנותית.
לימודים אלה שואפים לצייד את התלמיד בידע תיאורטי ויישומי, בנושאי עיצוב ותכנון שפותחו בעקבות השינויים שחוללה המהפכה הטכנולוגית והתקשורתית של העשור האחרון.

תכני הלימוד:
התכנית כוללת נושאי לימוד שונים – לימודי סטודיו וסדנאות, תיאוריה והיסטוריה, טכנולוגיה וידע מקצועי וכן מדיה יצירתית. בשנת הלימודים האחרונה יעבדו הסטודנטים על ארגון וסיכום הידע בפרויקט הגמר.
הלימודים מועברים על ידי אמנים, המנחים סדנאות אמן לפיתוח חשיבה יוצרת, חוקרים אקדמיים של תחום עיצוב הפנים והשלכותיו החברתיות, הכלכליות התרבותיות ועוד, מעצבי פנים מנוסים שילמדו, בין היתר את כללי האתיקה הייחודיים לתחום.
ברוב המוסדות קיים דגש על תהליך לימודי מחקרי של תחום העיצוב.
מכל האמור לעיל, אתם ודאי מבינים שלימודי עיצוב פנים הם נרחבים בשל המאפיינים והדרישות המיוחדות של המקצוע. עיצוב פנים נתפס כיום כשילוב בין אומנות, טכנולוגיה ופעילות עסקית ושיווקית לכל דבר.
לכן, במסגרת לימודי עיצוב פנים תפגשו את הקורסים הבאים: שרטוט, הנדסת אנוש, תכנון ועיצוב חלל, עיצוב מוצר, עיצוב פנים, תורת הצבעים, בניין, מודלים, תיב"ם, חשיבה חברתית והומניסטית, תולדות האדריכלות, אדריכלות מודרנית, אדריכלות נוף, אדריכלות איסלאמית, טיפוגרפיה, בנייה ירוקה; אדריכלות ארץ ישראל, אסתטיקה, ניהול ויזום מכרזים, טיפוסי בניין (Building Types), בקרת הסביבה הבנויה, יסודות המחשב.
ציור ורישום, עיצוב פנים במחשב, המחשה, טכנולוגיה, צילום, תולדות האמנות והעיצוב, גרפיקה הנדסית, תורת המבנה, טכנולוגיית בניין, חומרים ושיטות; יחסי אמנות ועיצוב, היסטוריוסופיה, הומניסטיקה, ממשק אדם מוצר.
תכנון ועיצוב חלל, קומפוזיציה, חשמל ותקשורת, אינסטלציה, ארגון וניהול אתרי בניה, תכנון מטבחים, חשיבה יצירתית, תקנים ובטיחות בבנייה, תאורה, פנג שואי, מתמטיקה, פיסיקה ועוד.
במהלך הלימודים יתקיימו ברוב המוסדות לימודים מעשיים וכן סיורים באתרי בנייה ובאתרים ארכיטקטוניים.

אפשרויות תעסוקה:
בסיום הלימודים תוכלו לבחור כיוון תעסוקתי מתוך שפע אפשרויות: עיצוב פנים ללקוחות  פרטיים, שימור מבנים היסטוריים, וכן תחומי עיצוב מקבילים כמו עיצוב מוצר, עיצוב תפאורות ותצוגות וכן תפקידים בחברות בנייה, משרדי תכנון ורשויות מקומיות ואזוריות.

לימודי עיצוב
העולם המודרני הוא מעוצב מא' ועד ת'. הבתים, הרהיטים, הבגדים, התכשיטים, האביזרים המכונות, הכלים, השיער וכמובן גם העמוד הזה באינטרנט.
תואר ראשון באחד ממקצועות העיצוב יתן לכם כלים מעשיים לעסוק בכל תחום מתחומי העיצוב בו תבחרו, ושהביקוש לעובדים מיומנים בהם הוא רב.
בנוסף, תדעו הכל על ההסטוריה של תחום העיצוב הספציפי בו בחרתם ועל תחום האמנות בכלל.

הפוסט הזה פורסם בתאריך לימודי עיצוב פנים. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>