ללמוד ולעבוד בתחום – יחצ"ן

מידע על המקצוע – יחצ"ן 
מקצוע היחצ"ן:

תפקיד היחצן משלב בתוכו את תפקיד הדובר המגיב בשם החברה, הארגון או האדם המיוצג על התקפות התקשורת במקרים של בעיות ומשברים.
אולם, חלק ניכר מתפקידו של היחצן הוא גם לקדם את הופעותיו התקשורתיות של המיוצג. כפי שטוענת אמרה ידועה בתחום התקשורת "אין דבר כזה שנקרא פרסום…

מידע על המקצוע – יחצ"ן 
מקצוע היחצ"ן:

תפקיד היחצן משלב בתוכו את תפקיד הדובר המגיב בשם החברה, הארגון או האדם המיוצג על התקפות התקשורת במקרים של בעיות ומשברים.
אולם, חלק ניכר מתפקידו של היחצן הוא גם לקדם את הופעותיו התקשורתיות של המיוצג. כפי שטוענת אמרה ידועה בתחום התקשורת "אין דבר כזה שנקרא פרסום גרוע" – כל הופעה תקשורתית, זמן מסך בטלוויזיה, ראיון רדיופוני או ציטוט באינטרנט, חושף את הציבור למי ששכר את שירותי היחצן ומכניס אותו לתודעה.
המטרה של היחצן, על ידי קשר הדוק עם עיתונאים בכל ענפי המדיה להגדיל את כמות האזכורים של לקוחותיהם. יש יחצנים שמתמחים בתחומי שוק ההון, פוליטיקה, מסעדות, חינוך, תרבות ועוד.
קריירה בתקשורתומדיה:
"המדיום הוא המסר" כך טען מרשל מקלוהן, חוקר תקשורת ההמונים הידוע בסוף שנות השישים. הכוונה באמרה המפורסמת היא שהשינויים בחברה מתרחשים בעקבות שינויים במדיום, הוא זה שקובע את אופי החברה ולא המסר.
בהקשר זה נסו לחשוב האם אתם מחקים מבלי לשים לב דמויות תקשורתיות כמו דוגמניות וסלבריטאים בחיי היומיום ועד כמה אתם מושפעים מפרסומות ומסצנות הוליוודיות?
התקשורת מציפה ומקיפה אותנו מכל עבר ויש כאלו שמנסים לחמוק ממנה לאזורים נידחים בעולם, אך בדרך כלל, ללא הצלחה. הרדיו, הפרסומות בצידי הדרכים, הטלוויזיה, הקולנוע וכמובן האינטרנט – כולם יעשו הכול כדי ללכוד את תשומת לבנו.
מי שעוסק בתחום התקשורת מבין שזו הדרך להשפיע על הציבור ומעוניין בכוח – פרסומי, אמנותי, חברתי וכלכלי.

מידע על לימודים אקדמיים – יחצ"ן 
תואר ראשון בתקשורת:B.A

רקע כללי:
תחום תקשורת ההמונים הוא התוצר המרכזי והבולט של המהפכה הטכנולוגית של המאה העשרים.
העולם מתכווץ והולך, באמצעות התקשורת, מהפכת האינטרנט הפכה את המידע לנגיש, זמין לכל וזול. המדיה היום, על צורותיה השונות היא הכלי המרכזי בהשגת יעדים חברתיים, פוליטיים ומסחריים.
לימודי תואר ראשון בתקשורת מקנים ללומדים השכלה רב תחומית רחבה בתחומי הקומוניקציה ואפשרות להתנסות מעשית במגוון כלי תקשורת: מעריכת סרטים דרך בימוי באולפן טלוויזיה, שידור חי ברדיו ועד בימוי והפקת סרט באורך מלא.
במהלך התואר לומדים הסטודנטים להתבונן במבט ביקורתי על אמצעי התקשורת ולהעלות שאלות נוקבות על טיב היחסים בין שליטה באמצעי התקשורת והון והיחסים ההדדיים, יש שיאמרו הדדיים מידי, בין גופי תקשורת למוסדות ציבור כמו המערכת הצבאית, המערכת הפוליטית,  מערכת המשפט, החינוך הכלכלה ועוד.תכני הלימוד:
בשנה א': מבוא לתקשורת המונים, מבוא לתקשורת חזותית, מבוא לתקשורת לשונית, מבוא לתקשורת פוליטית מבוא למדע המדינה, מבוא לסטטיסטיקה, יסודות בהפקת תוכנית רדיו, יסודות בהפקה טלוויזיונית, יסודות בכתיבה עיתונאית, כתיבה אקדמית, חשיבה מדינית, רדיו, דיני תקשורת, חשיבה חברתית ותולדות התקשורת.
בשנה ב': בחירת מגמה בחלק מן המוסדות – עיתונאות/ תקשורת/ קולנוע / טלוויזיה ועוד. פסיכולוגיה חברתית, יישומי מחשב, גישות ושיטות מחקר במדעי החברה ובתקשורת, אתיקה מקצועית, חקר הטלוויזיה, תקשורת שיווקית וחקר קהלים, טקסט וקונטקסט, מבוא לחקר התרבות, תיאוריה קולנועית ועוד.
שנה ג': הפקת פרויקט גמר בתחום ההתמחות. מהווה "כרטיס ביקור" לניסיון מעשי בסיום התואר.
בין הקורסים הנלמדים בשנה זו: סוגיות מתקדמות בתקשורת, תחנות יסוד בתרבות המערב, חשיבה הומניסטית, הסיקור הביטחוני בתקשורת ועוד.
סדנאות מעשיות כמו: עיתונות כתובה, סדנת אולפן, סדנת עריכה, סדנת רדיו מעשית ועוד.
יש מוסדות לימוד בהם גוף תקשורתי פורש את חסותו על החוג ומספק לסטודנטים התנסות מעשית, לדוגמא: אתר וואלה לקח חסותו על מגמת התקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה ומאפשר לסטודנטים להתנסות במדיה הכתובה באיטנרנט. עיתון הארץ לקח חסות על מגמת העיתונאות הכתובה במכללת ספיר ובאוניברסיטת תל-אביב יש שיתוף פעולה עם בית הספר כותרת לעיתונאות.
הלימודים מתקיימים בעשרות מוסדות לימוד בארץ ביניהם אוניברסיטאות, מכללות אקדמיות, מכללות פרטיות וגם שלוחות מחו"ל.

מסלולי לימוד:

דוחוגי:
שילוב מקצועות כגון פסיכולוגיה, כלכלה, משפטים, מדע המדינה, פילוסופיה, סוציולוגיה, ועוד.
חד חוגי:
בחירת שני תחומי משנה,  אחד לבחירתם והשני מוכתב על פי מוסד הלימוד, כמו כן חלק ממוסדות הלימוד משלבים מראש את לימודי התקשורת עם לימודי עיתונאות.
התמחויות:
תקשורת שיווקית, תקשורת שכנועית, תקשורת יצירה וביקורת, תקשורת ועיתונות כתובה, תקשורת ורדיו, תקשורת וקולנוע: עלילתי או דוקומנטארי, יחסי ציבור, הפקה טלוויזיונית, הפקת פרסומות, עריכת תוכן לאינטרנט ועוד.

אפשרויות תעסוקה:
בעיתונות הכתובה והמשודרת תוכלו להשתלב ככתבים, כתבי שטח למערכת עיתון כתובה או למערכת עיתון מכוונת (אתרי אינטרנט) עורכי תוכן, רכזי כתבים, ניהול לוגיסטי במערכות תקשורת כתובות וכו'.
ברדיו ניתן להשתלב כשדרני רדיו, קריינים, מפיקי תוכניות. בעולם הטלוויזיה והפרסום תוכלו לעבוד בהפקות טלוויזיה, במשרדי פרסום ויחסי ציבור ושיווק, בחברות אינטרנט (פורטלים למיניהם), בהפקת אירועים, כדוברים במוסדות ממשלתיים ופרטיים וגם בתחום משאבי אנוש. למי זה מתאים?
לחיות תקשורת, מי שלא יכול בלי לקרוא עיתונים, לא מפספס אף מילה בכל עיתוני סוף השבוע, למי שמכיר את כל הפורטלים הכי שווים באינטרנט, מעודכן ברכילות הכוכבים, מכיר את לוח השידורים בעל פה, יודע מי בברנז'ה עם מי ואכפת לו…. 

>מידע על לימודי תעודה – איש דפוס 

רקע כללי:

הכבלים והלווין על שלל ערוצי הטלוויזיה החדשים שהעלו לאוויר, הפכו את תחום הטלוויזיה לדינאמי, מרתק ומכניס.
קורס זה מאפשר התמחות כצלם, כתב, במאי ואיש צוות הפקה ופוסט הפקה באולפן דיגיטלי.

קורס האולפן הווירטואלי יכיר לך את השלבים בהפקת תכנית טלוויזיה: צילום ועריכה דיגיטלית, הפעלת אולפן טלוויזיה וחדר הקונטרול – השולט על האולפן, תהליך הפוסטפרודקשן, הכנת כתבה טלוויזיונית ועוד. המסלול מתמקד בצילום והפקת כתבות ותכניות טלוויזיה באולפן מולטיקאמרה (מרובה מצלמות).

תכנית הלימודים החדשנית והמקיפה עוצבה בעבור אנשים המעוניינים להתמחות כאנשי צוות הפקה באולפני עריכה, אולפני טלוויזיה (כגון: חדשות 10, זכייניות ערוץ 2 ועוד) וכן בחברות המפתחות משחקי וידאו וכיוצרים עצמאיים בתחום.

התכנית כוללת התמחות בצילום ועריכת סרטים; הפעלת אולפן וירטואלי לשידורים דיגיטליים, ניהול הפקה לאולפני טלוויזיה (טכנולוגיה דיגיטלית/אינטראקטיבית ואנלוגית); כמו גם, לימוד תהליך יצירת מוצרים משולבי-אפקטים לשידור והקרנה לאולפני פוסטפרודקשן ולחברות המפתחות משחקי וידאו ומולטימדיה.
תעודה:

תעודת גמר/השתתפות מטעם המוסד.
תכני הלימוד:

תוכנות לעריכת סרטים דיגיטלית: Avid ו-Premiere, מצלמות דיגיטליות: DVCam ו- DVCPro, תוכנה ליצירת אפקטים דיגיטליים מתקדמים: After Effects, יתקיימו מספר מפגשים באולפן מולטיקמרה חיצוני (אולפן טלוויזיה מקצועי), בסמסטר א יתקיימו ארבעה מפגשים מרוכזים, שבהם יילמדו יסודות תוכנת Photoshop. המעבדה וחדרי העריכה יעמדו לרשות הסטודנטים במסגרת שעות הלימוד בתחומים הרלוונטיים.

D MAX
רקע כללי:

העמקת הידע והשליטה בתוכנת 3D MAX כולל היישום Character Animation לבניית אנימציה תלת-ממדית, הנפשה ויצירת עולמות וירטואליים. במסגרת הקורס ייחשפו הסטודנטים לעולמות וירטואליים שונים וילמדו באופן מעמיק את תוכנת 3D MAX והנפשת דמויות.

תכני הלימוד:

עיצוב החלל התלת-ממדי, כתיבת תסריט, אפיון האובייקטים, בניית קליפים ופתיחים לתכניות טלוויזיה ולפרסומות לטלוויזיה ולקולנוע, בניית עולמות וירטואליים במשחקים לאינטרנט.

רקע כללי:

התכנית מיועדת לאמנים בנשמתם, המעוניינים לרכוש הכשרה מקצועית בתחום האנימציה ובבניית עולמות וירטואליים. התכנית מיועדת גם למי שכבר עובד בתחומים יצירתיים שונים  – מעצבים, פרסומאים, אדריכלים, אנשי קולנוע וטלוויזיה, גרפיקאים ועוד.

תכני הלימוד:

כלי גרפי לעיבוד תמונה, לאיור ולציור: Photoshop, כלים לבנייה תלת-ממדית ולאנימציה: 3D MAX, Character Studio, כלי עריכת וידיאו, וסאונד דיגיטלי: Premiere, כלי עריכה ואפקטים דיגיטליים לאנימציה, וידיאו ותמונה: After Effects,כלי סריקה, שולחנות אור, מצלמות וידיאו.

הכרה לתואר:

בחלק מן המוסדות ניתן לקבל הכרה בקורס בלימודי השלמה לתואר ראשון.

 
:After Effects
רקע כללי:

הקורס ילמד אתכם הכל על התוכנה.
תכני הלימוד:

חלון Timeline, ייבוא שכבות מ–Ps ובררות Scale, Rotate, Opacity, Position 0

רקע כללי:
הקורס יקנה לך טכניקות נכונות לעבודה עיתונאית. תלמד איך עובד עיתונאי בעיתונות יומית, באתרי תוכן באינטרנט ובמגזינים. במהלך הקורס  יפגשו הסטודנטים עם אנשי תקשורת בכירים וילמדו מהם כיצד להתמודד עם קבלת ביקורת על כתבות – חלק בלתי נפרד משגרת העבודה של עיתונאי. הסטודנטים ירכשו כלים, עיוניים ומעשיים לכתיבת מאמרים וכתבות עתונאיות ויתרגלו אותם על ידי מטלות כתיבה מסוגים שונים – כתיבה עיתונאית, אלקטרונית ומגזינית. הסטודנטים יכירו לעומק את מגוון "המוצרים העיתונאיים" הקיימים ויבקרו במחלקת החדשות של כלי תקשורת גדולים.

רקע כללי:

בתוכנית כוללת לימודי עריכה של סרטים קצרים כמו פרסומות, קליפים, סרטים תיעודיים קצרים ועוד, עיצוב אפקטים ועיצוב פסקול. כמו כן ילמדו קורסים עיוניים בתחום התרבות והתקשורת, תולדות האמנות והמבע הקולנועי. מסיימי התוכנית יוכלו לעבוד בתחום הפרסום, הטלוויזיה, פוסטפרודקשן, הקולנוע הדיגיטלי והמדיה האינטראקטיבית.

תכני הלימוד:

עריכה דיגיטאלית, עריכה רעיונית, אפקטים מיוחדים (Special Effects), יסודות העיצוב הגראפי ועיבוד תמונה, צילום והפקה, סאונד דיגיטאלי ועיצוב פסקול (Adobe Audition), קורסים עיוניים

הסטודנטים ילמדו להכיר את הכלים והשימושים הטכנולוגיים הבאים:

כלי עריכת וידיאו דיגיטלי: .Avid, Premiere

כלי עריכה ואפקטים דיגיטליים לאנימציה, וידאו ותמונה: After Effects

כלי עיצוב גרפי ועיבוד תמונות: .Photoshop

כלי עריכת סאונד: Adobe Audition .

מצלמות וידאו.
רקע כללי:

תסריטאים מעלים למסך את ההתנהגות האנושית הכוללת רגשות ומערכות יחסים. ככל שיכירו טוב יותר את טבע האדם ואת מניעיו הפסיכולוגיים כך יוכלו לדייק ולהעמיק בכתיבה. 
תכני הלימוד:

בקורס יילמדו הסטודנטים תורות אישיות (פרויד, יונג, אדלר) ומושגים פסיכולוגיים שייתנו להם כלים להבנת תופעות פסיכולוגיות. במהלך הלימודים תתורגל כתיבת תסריטים, תוך כדי יישום הכלים הפסיכולוגיים שנרכשו.

רקע כללי:

קופירייטינג הוא התחום של המבריקים ביותר בעולם הפרסום. הקופירייטר הוא האיש שיציע את הקונספט, ינסח את המודעה וישנע את קהל היעד לרכוש את המוצר. קופירייטר  יכול להעביר במשפט אחד מסר שיכבוש את לב הלקוח ויפתח את כיסו.

בקורס תקבלו מיומנות וכלים מעשיים לעבודה בתחום הקופירייטינג. הקורס מתאים לתולעי ספרים, מגזינים, עיתונים וכל מה שנראה כמו מילה. לאלו שמתים על קולנוע, טלוויזיה, פרסומות, אקטואליה, מוזיקה ושירה, וגם לאנשי שיווק, אנשי תוכן באינטרנט, יוצרי מדיה דיגיטלית ומנהלי מותג.
תנאי קבלה:

- ריאיון קבלה.

- הגשת קופי-טסט (מבחן כתיבה).

רקע כללי:

תחום הסרטים הדוקומנטריים נמצא בשנים האחרונות בארץ במגמת פריחה מדהימה. סרטים דוקומנטריים ישראליים נמכרים לתחנות טלוויזיה זרות וזוכים בפסטיבלים חשובים ברחבי העולם. הבסיס לסרט מוצלח הוא התחקיר שמקדים את התסריט.
לאחר כתיבת התסריט, התסריטאי מציע את התסריט לגופי שידור ולקרנות במטרה להשיג מקורות מימון להפקת סרט. אופן כתיבת התסריט ורמתו משפיעים רבות על הסיכויים לקבל את המימון הנדרש, ולעתים ”חורצים” את גורל התסריט לחיים או למוות, האם יתממש לכדי סרט אם לאו.
תכני הלימוד:

מבוא – הסרט הדוקומנטרי, מה היא עשייה דוקומנטרית ומה מייחד אותה, איך בוחרים נושא אטרקטיבי לסרט דוקומנטארי, כיצד מתגבש רעיון לכדי סרט דוקומנטארי, מאפייני הסיפור האישי וסרטי דוקו-אקטיביזם, כתיבת סינופסיס ותסריט דוקומנטארי, מבנה עלילתי, התרחשויות וסינקים –Talking Heads, חשיבות הקונפליקט בסרט דוקומנטארי, קליימקס ואנטי קליימקס כרצף עלילתי, מה קורה כשהתסריט והמציאות לא נפגשים , הפתיחה של התסריט– לכדנו את הצופה או החמצנו אותו.

הפוסט הזה פורסם בתאריך לימודי יחצנות. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>