ללמוד ולעבוד בתחום – מנהלי בתי ספר

מידע על לימודים אקדמיים – מנהלי בתי ספר 
תואר ראשון בעיצוב הוראה וטכנולוגיות חינוכיות:רקע כללי:
לימודי עיצוב הוראה (Instructional Design) וטכנולוגיה חינוכית מציעים עקרונות ומודלים הוראתיים, המסייעים ללמידה ורכישת מיומנויות של לומדים ועובדים. התחום משלב ידע ותיאוריות מתחומי הפסיכולוגיה, החינוך, הקומוניקציה, המחשבים והתיאוריות המערכתיות.
התואר יקנה לכם כלים לפיתוח ועיצוב פתרונות הוראתיים…

מידע על לימודים אקדמיים – מנהלי בתי ספר 
תואר ראשון בעיצוב הוראה וטכנולוגיות חינוכיות:רקע כללי:
לימודי עיצוב הוראה (Instructional Design) וטכנולוגיה חינוכית מציעים עקרונות ומודלים הוראתיים, המסייעים ללמידה ורכישת מיומנויות של לומדים ועובדים. התחום משלב ידע ותיאוריות מתחומי הפסיכולוגיה, החינוך, הקומוניקציה, המחשבים והתיאוריות המערכתיות.
התואר יקנה לכם כלים לפיתוח ועיצוב פתרונות הוראתיים בסביבות טכנולוגיות ובפיתוח ויישום שיטות הוראה מהוראה שיתופית דרך סימולציות, משחקים, פתרון בעיות ועוד.
הלימודים ישולבו בסדנאות ובפרויקטים מעשיים שיקנו לכם את כל המידע הטכני והעיוני הדרוש לשליטה באמצעים טכנולוגיים בתחום ההוראה.
לתלמידים במסלול דו-חוגי הלומדים גם בחוג ללימודים רב-תחומיים מומלץ לבחור במקבץ הפסיכולוגיה הניתן בחוג ללימודים רב-תחומיים.
 
אפשרויות תעסוקה:
כמעצבי הוראה תוכלו להשתלב במערכת החינוך.
באוניברסיטאות, חברות מולטימדיה, וחברות ייעוץ פרטיות כמנהלי עיצוב מערכות הוראה או הדרכה.
(קורסים, תוכניות אימון, חוברות הדרכה, מידע לצרכנים, אתרי אינטרנט).
מנהלי תוצרי הוראה והדרכה מגוונים (הדמיות, מצגות, מאגרי מידע, לומדות), בוחני מערכות הוראה וסביבות למידה.

 
מידע על לימודי תעודה – מנהלי בתי ספר 
קורס בניהול מערכות חינוכיות:

רקע כללי:
התוכנית לניהול מערכות חינוכיות מפתחת כלים חשיבתיים וארגוניים לבניית וניהול מערכת חינוכית בלתי-פורמלית.
בין הנושאים שילמדו יושם דגש על: הגדרת הטריטוריה, יצירת גבולות וערוצי תקשורת מול גורמים נוספים – משפחה, בית הספר, הקהילה.
כמו כן הלימודים כוללים פיתוח תוכנית התערבות במערכת החינוכית.

התכנית מיועדת:
למנהלי מערכות חינוכיות בפועל, רכזי מערכות חינוך בקיבוצים וביישובים קהילתיים, רכזי חינוך במועצות אזוריות, מועצות מקומיות.
עיריות, מתנ”סים, מנהלי פנימיות ורכזי חינוך חברתי בפנימיות, או כאלה המייעדים עצמם לתפקידים אלה.

תנאי קבלה:
- תואר ראשון באחד התחומים: הוראה, חינוך, מדעי ההתנהגות, סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, וכד’.
- ניסיון בעבודה חינוכית.
- ממלאים בפועל תפקיד ניהולי או מייעדים עצמם לתפקיד ניהולי במערכות חינוכיות.

תעודה:
מסיימי התוכנית שיעמדו בכל החובות יקבלו תעודה מטעם המוסד.

גמול השתלמות:
התוכנית תוגש להכרה לגמול במסלול אישי.

 
>מידע על המקצוע – מנהלי בתי ספר 
מנהלי בתי ספר:
מנהל בית הספר הוא הקובע, למעשה, את אופיו ואיכותו של בית הספר. ניהול בתי ספר דורש ראייה ארגונית כוללת ויכולת ניהולית, כמו בשאר ענפי הניהול.
רוב המנהלים הם מורים שהוכשרו בלימודים מתקדמים, שחשפו אותם לתיאוריות ומודלים בתחומי הארגון והניהול ולתחומים רלבנטיים נוספים.
מנהל בית ספר חייב להיות בעל יכולת להתמודדות אפקטיבית עם מצבים מורכבים ובלתי צפויים במערכת החינוך.
 
מידע כללי על קריירה בחינוך:
בני האדם נולדים עם מטען גנטי מסוים הכולל תכונות כמו סקרנות, יכולת למידה, יכולת קליטה, הקשבה ועוד. בנוסף לכך, הם מקבלים מהוריהם ידע בסיסי והתנהגויות חברתיות מסוימות.
תפקיד מערכת החינוך הוא לקחת את הבסיס איתו מגיע כל תלמיד ולממש בצורה הטובה ביותר את הפוטנציאל הגלום בו.
ריבוי סוגי התלמידים, המגיעים מרקעים שונים לגמרי יכול להעשיר את המערכת.
המורה ושאר העוסקים בתפקידים חינוכיים, חייבים לטפל בזהירות בחומר הגלם הגמיש הזה, שנקרא תלמיד, כדי לסייע לו להוציא מעצמו את המקסימום, ולהפוך למבוגר מסופק, העוסק במקצוע ההולם את כישוריו ואת אופיו ותורם לחברה.
על העוסקים בחינוך להיות רחבי אופקים, בעלי ידע רב בתחום התמחותם ויכולת אנושית מצוינת, שתקל עליהם לדבר אל לב התלמיד ולעניין אותו בידע שברשותם.
החינוך הוא, למעשה, הבסיס לכל חברה.
רק באמצעות הכשרת דור העתיד, יוכלו חברות ותרבויות לשרוד ואף להתפתח ולהתקדם

הפוסט הזה פורסם בתאריך לימודי תואר בחינוך. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>