מידע על לימודי תעודה – ניהול מטבח
תעודה:
תעודת ”ניהול מטבח מוסדי בכיר”.
תעודת גמר/השתתפות מטעם המוסד.
קהל יעד:
הקורס מיועד למנהלי מערכות הזנה, קבלני מזון, אקונומים, מנהלי מטבחים, מנהלי חברות קייטרינג.
תכני הלימוד:
מהות המטבח המוסדי: מטבח מוסדי מול מטבחים אחרים, מגמות חדשניות במטבח המוסדי, תכנון המטבח: מבנה המטבח, ציוד וכלים, אחזקת ציוד, תפריטים: תכנון תפריט.
סוגי תפריט- תפריט חודשי, שיטות בישול קלאסית ומודרנית, תכנון העבודה במטבח: כח אדם נדרש, תימחור התפריט, מדידת עבודה, ניהול וארגון: ניהול פיננסי, ניהול המלאי ובקרת מזון, ניהול החשבונות.
פיתוח עסקי מזון, דינים: דיני עבודה, דיני עסקים + יזמות עסקית, דיני חוזים, תברואה: חוקים ותקנות, תברואת מזון, בקרת איכות, שימורי מזון, שירות: סוגי שירות, טיפול בתלונות, תזונה.
הוצאה מוכרת:
הוראות מס הכנסה בקשר להדרכה והשתלמות מיקצועית לעובדים, קובעות שכאשר העובד נשלח מטעם המפעל/ המוסד לצורך הכשרה והשתלמות לשם שמירת רמתו המיקצועית או לשיפור אופן פעולתו.
יחשב תשלום שכר הלימוד ע”י המפעל / המוסד כהוצאה מוכרת ואין ההשתלמות נחשבת כהטבה זקיפה המחייבת את העובד בתשלום מס.
מידע על המקצוע – ניהול מטבח
מנהל שרותי מזון והסעדה:
אין מי שמתרגש יותר מהאקשן במטבח מאשר מנהל שרותי מזון והסעדה. הריחות הבוקעים מן הסירים, העיצוב של השולחנות, השף הקפריזי – אלו הדברים החשובים להם.
הם אחראים לכל הדברים האלו, וגם להעסקת צוות המלצרים והעובדים הנוספים, לניהול הפיננסי של המסעדה ולצד האמנותי שלה שכולל תכנון התפריט. מנהלי שרותי מזון עובדים כשכירים בבתי מלון, מסעדות, בתי חולים ומוסדות נוספים, לעיתים הם מנהלים שרותי הסעדה ומסעדות שלהם.
כדאי שידעו ליחצן את המקום שאותו הם מנהלים, להתמודד עם לחץ יומיומי של השגת חומרי גלם לבישול ושל ביקורת אפשרית מצד הסועדים.
קריירה כמנהל עסקים:
לא לכל אחד מתאים להיות מנהל, למרות זאת רבים חולמים לנהל עסק עצמאי או להפוך למנהלים בכירים בחברה גדולה.
הפלוסים הם קודם כל שכר נאה, כבוד וכוח.
יש לזכור שמנהל חייב להצדיק את משכורתו הגבוהה ולהביא תוצאות בשטח מדי יום וזאת בסביבה עסקית תחרותית ומאתגרת. אם זה בהבאת לקוחות חדשים והגדלת ההכנסות, אם זה בחיסכון בהוצאות ובהנעת עובדים, בשורה התחתונה המנהל נמדד לפי ההכנסות וההוצאות.
מנהל טוב צריך לשלוט ברזי הכלכלה והאסטרטגיות העסקיות ובתורות המימון, השיווק והמס.
עליו להיות מצויין ביחסי אנוש ובעל כריזמה להנעת עובדים.
בקיצור, מנהל טוב צריך להיות בעל ידע רב אך גם בעל יכולת ליישמו בשטח, כדי שיוכל לקדם את החברה.