מידע על לימודי תעודה – תחקירנות
תכני הלימוד:
הרעיון כבסיס להפקת טלוויזיה, הסיפור הקולנועי, יסודות התחקיר, תחקיר מרואיינים תחקיר ויזואלי ותחקיר לוקיישן, תחקיר נושא והסיפור, תחקיר חשיפה, תחקיר ארכיון, תחקיר לתכניות אירוח, תחקיר חדשות, אתיקה מול רייטינג, מעבר בין תחקיר לתסריט, תפקידו של המפיק בסרט טלוויזיה – דרמה או תיעודי, זכויות יוצרים.
מידע על לימודים אקדמיים – תחקירנות
תואר ראשון בתקשורת, B.A: רקע כללי:
תחום תקשורת ההמונים הוא התוצר המרכזי והבולט של המהפכה הטכנולוגית של המאה העשרים. העולם מתכווץ והולך, באמצעות התקשורת.
מהפכת האינטרנט הפכה את המידע לנגיש, זמין לכל וזול.
המדיה היום, על צורותיה השונות היא הכלי המרכזי בהשגת יעדים חברתיים, פוליטיים ומסחריים.
לימודי תואר ראשון בתקשורת מקנים ללומדים השכלה רב תחומית רחבה בתחומי הקומוניקציה ואפשרות להתנסות מעשית במגוון כלי תקשורת:
מעריכת סרטים דרך בימוי באולפן טלוויזיה, שידור חי ברדיו ועד בימוי והפקת סרט באורך מלא.
במהלך התואר לומדים הסטודנטים להתבונן במבט ביקורתי על אמצעי התקשורת ולהעלות שאלות נוקבות על טיב היחסים בין שליטה באמצעי התקשורת והון והיחסים ההדדיים, יש שיאמרו הדדיים מידי, בין גופי תקשורת למוסדות ציבור כמו המערכת הצבאית, המערכת הפוליטית, מערכת המשפט, החינוך הכלכלה ועוד. תכני הלימוד:
בשנה א': מבוא לתקשורת המונים, מבוא לתקשורת חזותית, מבוא לתקשורת לשונית, מבוא לתקשורת פוליטית מבוא למדע המדינה, מבוא לסטטיסטיקה, יסודות בהפקת תוכנית רדיו, יסודות בהפקה טלוויזיונית, יסודות בכתיבה עיתונאית, כתיבה אקדמית, חשיבה מדינית, רדיו, דיני תקשורת, חשיבה חברתית ותולדות התקשורת.בשנה ב': בחירת מגמה בחלק מן המוסדות – עיתונאות/ תקשורת/ קולנוע / טלוויזיה ועוד. פסיכולוגיה חברתית, יישומי מחשב, גישות ושיטות מחקר במדעי החברה ובתקשורת, אתיקה מקצועית, חקר הטלוויזיה, תקשורת שיווקית וחקר קהלים, טקסט וקונטקסט, מבוא לחקר התרבות, תיאוריה קולנועית ועוד. שנה ג': הפקת פרויקט גמר בתחום ההתמחות. מהווה "כרטיס ביקור" לניסיון מעשי בסיום התואר.
בין הקורסים הנלמדים בשנה זו: סוגיות מתקדמות בתקשורת, תחנות יסוד בתרבות המערב, חשיבה הומניסטית, הסיקור הביטחוני בתקשורת ועוד. – סדנאות מעשיות כמו: עיתונות כתובה, סדנת אולפן, סדנת עריכה, סדנת רדיו מעשית ועוד. – יש מוסדות לימוד בהם גוף תקשורתי פורש את חסותו על החוג ומספק לסטודנטים התנסות מעשית, לדוגמא: אתר וואלה לקח חסותו על מגמת התקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה ומאפשר לסטודנטים להתנסות במדיה הכתובה באיטנרנט. עיתון הארץ לקח חסות על מגמת העיתונאות הכתובה במכללת ספיר ובאוניברסיטת תל-אביב יש שיתוף פעולה עם בית הספר כותרת לעיתונאות. – הלימודים מתקיימים בעשרות מוסדות לימוד בארץ ביניהם אוניברסיטאות, מכללות אקדמיות, מכללות פרטיות וגם שלוחות מחו"ל. מסלולי לימוד:
דו חוגי:
שילוב מקצועות כגון פסיכולוגיה, כלכלה, משפטים, מדע המדינה, פילוסופיה, סוציולוגיה, ועוד.
חד חוגי:
בחירת שני תחומי משנה, אחד לבחירתם והשני מוכתב על פי מוסד הלימוד, כמו כן חלק ממוסדות הלימוד משלבים מראש את לימודי התקשורת עם לימודי עיתונאות.
התמחויות:
תקשורת שיווקית, תקשורת שכנועית, תקשורת יצירה וביקורת, תקשורת ועיתונות כתובה, תקשורת ורדיו, תקשורת וקולנוע: עלילתי או דוקומנטארי, יחסי ציבור, הפקה טלוויזיונית, הפקת פרסומות, עריכת תוכן לאינטרנט ועוד.
אפשרויות תעסוקה:
בעיתונאות הכתובה והמשודרת תוכלו להשתלב ככתבים, כתבי שטח למערכת עיתון כתובה או למערכת עיתון מכוונת (אתרי אינטרנט) עורכי תוכן, רכזי כתבים, ניהול לוגיסטי במערכות תקשורת כתובות וכו'.
ברדיו ניתן להשתלב כשדרני רדיו, קריינים, מפיקי תוכניות.
בעולם הטלוויזיה והפרסום תוכלו לעבוד בהפקות טלוויזיה, במשרדי פרסום ויחסי ציבור ושיווק, בחברות אינטרנט (פורטלים למיניהם), בהפקת אירועים, כדוברים במוסדות ממשלתיים ופרטיים וגם בתחום משאבי אנוש. למי זה מתאים?
לחיות תקשורת, מי שלא יכול בלי לקרוא עיתונים, לא מפספס אף מילה בכל עיתוני סוף השבוע, למי שמכיר את כל הפורטלים הכי שווים באינטרנט, מעודכן ברכילות הכוכבים, מכיר את לוח השידורים בעל פה, יודע מי בברנז'ה עם מי ואכפת לו….