ללמוד ולעבוד בתחום – מדעי הסביבה והשימור

מידע על המקצוע – מדעי הסביבה והשימור 

מדעני סביבה משתמשים ברעיונות מהחיים והפיזיקה כדי להגן על משאבי טבע כמו יערות, בעלי חיים ומים.
אם אתה מתעניין בכימיה אתה יכול לבחון איך כימיקלים משפיעים על פלנטות, בעלי חיים ואנשים.
אם אתה מתעניין באקולוגיה אתה יכול לחקור איך טמפרטורות, משקעים ובני אדם יכולים להשפיע על…

מידע על המקצוע – מדעי הסביבה והשימור 

מדעני סביבה משתמשים ברעיונות מהחיים והפיזיקה כדי להגן על משאבי טבע כמו יערות, בעלי חיים ומים.
אם אתה מתעניין בכימיה אתה יכול לבחון איך כימיקלים משפיעים על פלנטות, בעלי חיים ואנשים.
אם אתה מתעניין באקולוגיה אתה יכול לחקור איך טמפרטורות, משקעים ובני אדם יכולים להשפיע על אזור.
בזמן שהאוכלוסייה שלנו גדלה נזדקק לחוקרים סביבתיים שישמרו את מקורות המים, ייעצו על דרכי שימוש בקרקע ועל פרויקטים של בנייה, ילמדו וייעצבו אתרים למחזור פסולת, ישלטו בזיהום ודאגו לנקות אזורים שכבר נהרסו.

מה שלא יהיה הפוקוס שלך: אתה תעבוד על מנת לפתור כמה מן הבעיות הרציניות ביותר הניצבות בפנינו כיום וקשורות להמשך חיינו הבריאים על כדור הארץ.

הלומדים תואר זה יכולים גם לעסוק בתחום החקלאות, תחום המיועד לאלו שלא מפחדים להזיע, להתלכלך, לגעת בבעלי חיים, לסבול מיבלות ולחיות בסביבה לא ממוזגת, בקיצור: לחיות קרוב לטבע.
הסיפוק מלצפות בצמחים ובעלי חיים גדלים תחת ידיך הוא עצום, אך צריך להתמודד עם כמה קשיים:
מחסור תמידי בידיים עובדות של פועלים, נזקי אקלים, המצב הפוליטי שעלול להשתנות בן רגע ולהרוס עונת גידול שלמה וכהנה וכהנה.
קיימים סוגים שונים של חקלאות במדינה חקלאות מדברית, חקלאות אורגנית, חקלאות תיירותית ועוד.
 
מידע על לימודים אקדמיים – מדעני סביבה ושימור 
תואר ראשון במדעי הסביבה:
בעקבות ההרס המתמשך שבני האדם הנחילו בעשרות השנים האחרונות לעולם בו אנו חיים, נפגע כדור הארץ וחלים אסונות טבע רבים מבעבר.
זו הסיבה שנושא השמירה על איכות הסביבה קודם בסדר היום הציבורי בעולם. בעקבות הצורך להגן עלינו ועל דור ההמשך הפך התחום לתחום מבוקש ומעודכן שמופנים אליו לא מעט משאבים.

לימודי מדעי הסביבה מהווים חלק מלימודי כדור הארץ וכוללים את התחומים הבאים: אקולוגיה, פליאואקלוגיה, קלימטולוגיה, ביוגאוגרפיה, זואוגאוגרפיה, פליאוקלימטולוגיה, פליאובוטניקה ופליאוביולוגיה.

לימודי הסביבה עוסקים באינטראקציות בין החי והצומח לבין האטמוספירה המים והסלעים ובין כל אלה לבין האדם. הלימודים נעשים בשיתוף פעולה בין החוגים למדעי החיים, כימיה וגיאוגרפיה על ידי הפעלת תוכניות ללימודי סביבה בחלק מן הפקולטות.

מוסדות הלימוד בהם ניתן ללמוד תחומים אלו:
מכון הערבה- לימודי הסביבה לתואר שני ותכנית ערבה
אוניברסיטת חיפה – החוג לניהול משאבי טבע וסביבה
האוניברסיטה העברית בירושלים – תואר שני באיכות הסביבה ומשאבי טבע
האוניברסיטה העברית בירושלים – תואר ראשון או שני בלימודי הסביבה
אוניברסיטת בן גוריון – תואר שני במדעי הגיאולוגיה והסביבה
אוניברסיטת בן גוריון בנגב – תואר שני ללימודי מדבר

רוב תכניות הלימוד הינן לתואר ראשון במסגרת דו חוגית (בשילוב תואר נוסף) או בתכניות לתואר שני.

תכני הלימוד:
בין הקורסים הנלמדים במהלך התואר: אקולוגיה, כימיה, פיסיקה, ביולוגיה, מתמטיקה, ביוכימיה, גנטיקה, תרמודינאמיקה, מיקרוביולוגיה.
משאבי מים, מטאורולוגיה, פיתוח, תכנון וניטור, ניהול חומרים מסוכנים, תכנון וניהול סביבתי, הידרו כימיה סביבתית, משאבי מים בישראל, חקיקה סביבתית, תכנון ניסויים, ביוטכנולוגיה סביבתית, אקולוגיה כמותית, התנהגות בעלי חיים, מטאורולוגיה וזהום אוויר ועוד.

אפשרויות תעסוקה:
בסיום הלימודים ניתן למצוא תעסוקה בהגנה על משאבי טבע השונים, ביישום חוקי איכות הסביבה, בטיפוח משאבי טבע ונוף, בטיפול בשפכים ובפסולת.
במדידת ריכוזי מתכות כבדות, בהנהגת מיחזור בתחומים שונים, בשיפור תהליכי הייצור התעשייתי להפחתת מקורות זיהום וכן בתכנון, ביצוע, פיקוח ומחקר בנושאי איכות הסביבה. וכן, תוכלו לעבוד במפעלי תעשיה, עיריות ורשויות מקומיות, חברות תיירות פנים וחוץ, משרדי תכנון ואדריכלות, מוסדות אקדמיים ומכוני מחקר ועוד.

הפוסט הזה פורסם בתאריך לימודי חקלאות, לימודי חקלאות וסביבה, לימודי מדעי הטבע והחיים, לימודי מדעי הסביבה והשימור, לימודי מדעים מדוייקים, לימודי מדעני סביבה, לימודי מדעני סביבה ושימור, לימודי תואר בחקלאות, לימודי תואר במדעי הסביבה, לימודי תואר שני במדעי הסביבה, לימודי תואר שני במדעי הסביבה ושימור ומדעי הקרקע עם התגים , , , , . קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>